Marcowa okazja i tutorial.

Dziś mój dzień na blogu CraftHouse i jednocześnie ostatni dzień marca. Marzec to dla mnie miesiąc wyjątkowy i dobrze, że wreszcie "powiedziałam" to scrapem, bo wciąż zapominałam :) Zdjęcie na pracy zrobione sprytnymi paluszkami Piekielnej Owcy, która niepostrzeżenie i prawie idealnie wpasowała się w naszą rocznicę.



Materiały, z których korzystałam znajdziecie tu. Dużą rolę odegrały tu też papiery TheScrapCake "My private happines". Bardzo polubiłam tę kolekcję, tym bardziej że ostatnio szaleję za wiosennymi kolorami.


 Nad zdjęciem umieściłam ozdobę, którą przygotowałam sobie sama. To bardzo prosta sprawa, ale może ktoś z Was tego jeszcze nie próbował? Dlatego przygotowałam dla Was mini-kurs:

Potrzebujemy koronki, igły z nitką, tealighta, organzy, oczywiście nożyczek i czegoś do środka kwiatka (pręciki, guziki, ćwieki...)
Moja koronka to ta ze sklepiku. Ponieważ była dla mnie trochę za szeroka to przycięłam ją odrobinę (wykorzystam szerszą część, węższa wędruje do pudła na inną okazję :D). Długość to około 25 cm.

Teraz przeszywam igłą z nitką koronkę ok. pół centymetra od brzegu co ok. centymetr. Naprawdę trudniej to opisać niż zrobić :D



Teraz "zsuwam" koronkę na nitce pociągając na obie nitki. 

Oba końce nitki ciasno zawiązuję na supełek i już mam "rozetkę".


Teraz wycinam z organzy trzy kółka, jedno mniejsze od drugiego. Największe jest mniej więcej o połowę mniejsze od rozetki.

Wszystkim organzowym kółkom opalam brzegi nad płomieniem. Nie musi być ani równo, ani ładnie, ani dokładnie.
Teraz przyklejam jedno na drugim, zaczynając od największego na czubek rozetki. Użyłam magika, ale można też umiejętnie zrobić to klejem na gorąco lub szybciej kropelkami kleju.
Teraz potrzebujemy tylko ozdoby na wierzch. Ja do jednej przykleiłam dwa guziki a do drugiej malutką papierową różyczkę.
Moje koronkowe "kwiatki" są białe, bo zawsze mogę je podbarwić glimmer mistem albo farbką.

Comments

  1. Przepiękny scrap... i te wiosenne kolory, takie soczyste - mniam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dzięki :) Cieszę się, że go lubisz.

      Delete
  2. nigdy bym nie powiedziała, że będziesz robiła kwiatowe scrapy! :)
    Super kwiatek warstwy! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ojej, ale dlaczego? Bardzo lubiłam zawsze delikatne i romantyczne sprawy.

      Delete
  3. Świetny! Tchnie lekkością i beztroską!

    ReplyDelete
  4. Fabulous colours here and a wonderful composition. I love your work, Gay

    ReplyDelete
  5. Bomba energetyczna! zdjęcie fantastyczne, ilość elementów i dodatków - zachwycające. Bezgranicznie ubóstwiam Twój talent :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Guru jesteś niemożliwa :D Dzięki kochana :*

      Delete
  6. przepiekna praca!!! ;o te kolory wyszly cudownie!

    ReplyDelete
    Replies
    1. IWA, Marysza Dzięki dziewczyny, jesteście przemiłe :))

      Delete
  7. Beautiful colors on this page! And what delicate, pretty flowers you made!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you. I'm so happy you like it :))

      Delete
  8. Nie pozostaje nic innego jak pozazdrościć kreatywności! :)
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts