Rapsodia // Rhapsody

Jeśli miałabym wybrać najpiękniejszą, najbardziej inspirującą, najbardziej różnorodną, najbardziej interesującą, najmocniejszą, najbardziej wybitną, najbardziej emocjonalną piosenkę na świecie, nie miałabym dylematu. Wybrałabym Bohemian Rhapsody bez wątpliwości.

If I had to choose the most beautiful, the most inspiring, the most diverse, most interesting, most powerful, most outstanding and the most emotional song ever I wouldn't have a problem. I would choose Bohemian Rhapsody without a question.

Ten wykonawca, ta muzyka i ten tekst - idealna kombinacja. Myślę że nie ma takiej osoby, która by jej nie znała, mylę się? Ale jeśli nadal nie wiesz co jest w niej tak wyjątkowego, proszę poświęć chwilę i posłuchaj uważnie raz jeszcze. Tu tekst przetłumaczony na język polski.

The performer, the music and the lyrics - just perfect combination. Think there is no such a person who does not know this song, am I wrong? But if you still don't know what is that special in it, please take a moment and just listen it once again closely.




A co Ty byś wybrała? Bardzo chciałabym wiedzieć :)

And what you would choose? I would love to know it! :)

Comments

  1. Moja piosenka? Też odpowiem w zasadzie bez zastanowienia. "If you go away" w wykonaniu Emiliany Torrini. O:
    http://www.youtube.com/watch?v=lrj3YPTCbtA
    Specyficzny, ciut zachrypnięty, typowo islandzki wokal. Tekst piękny, acz prosty w swoim przekazie. Koś mógłby powiedzieć nawet, że banalny. Do tego cała oprawa muzyczna. Dla mnie po prostu cudo. Uważam ją za najsmutniejszą, a zarazem najpiękniejsza piosenkę świata. Inspiruje, ale i powoduje, że odpływam.
    Aaa... rozpisałam się ;) Tak czy siak, dobrze, że jest muzyka, która nas inspiruje;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super, dzięki. juz ide słuchać :))

      Delete
  2. Oj tak, to jest niesamowity kawałek, kawał właściwie :)
    Moją piosenką jest "Ball and Chain" Janis Joplin, której muzyka towarzyszy mi od urodzenia. Mam na jej punkcie obsesję do tego stopnia, że chyba zebrałam już wszystkie wersje (ale tylko te wykonane przez Janis) dostępne w sieci. A moja ulubiona to ta, ale koniecznie w połączeniu z filmikiem: http://www.youtube.com/watch?v=RhIvb8h2oEw
    To jest cała Janis - naćpana/pijana (a może jedno i drugie), pełna energii i dająca z siebie wszystko. Uwielbiam :D A właśnie, dzisiaj są jej urodziny - 70.

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam ten kawałek. Nie ma dnia abym nie słuchała ku niezadowoleniu domowników, którzy już mają dosyć ;)

    ReplyDelete
  4. U mnie takie miejsce zajmuje "Hello" Shakespears Sister http://www.youtube.com/watch?v=U8nibIN7i6M
    Od kiedy moja mama dała mi kasetę Hormonally Yours(a było to zaledwie parę lat temu! bo jestem akurat z tych co wolą kasety niż płyty, co dziwi moich rówieśników ^^ oraz mogę pochwalić się posiadaniem 20 - letniego walkmana ;) kaseta jest moją ulubioną, a "Hello" najlepszą pozycją na niej :)

    Bardzo sympatyczny jest również nasz polski duecik, choć po angielsku - Nosowska - Chylińska w "Angelene" http://www.youtube.com/watch?v=sg6jDkh9Tiw
    :)

    ReplyDelete
  5. Very fantastic post,I am really apperciate you for sharing this great post,It,s extermelly good and very helpful for me..
    Special Lapel Pins Styles

    ReplyDelete
  6. No doubt in my mind it would be a song of Queen. Perhaps one of the earlier days and less known to the great audience. But it's difficult to just name one song, they had so many song that sweep me of my feet.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts