Ulubione w maju // Favorites in May


Naprawdę uwielbiam maj bo czy może być coś wspanialszego od wiosny? Oto co inspirowało mnie lub szczególnie zainteresowało w ostatnich tygodniach.

I really love May, it's one of my favorite months. Can be there something more beautiful than spring?
Here is what inspired me and what I liked the most last weeks:

1.  Crash - film opowiadający piękną, smutną historię o rasizmie, naszych skomplikowanych emocjach i uprzedzeniach. Oglądałam go po raz pierwszy kilka dni temu ale już chcę więcej. Pewnie już go znacie i kochacie ale jeżeli nie to po prostu musicie obejrzeć

Crash - the film which is one beautiful, sometimes sad but true story about racizm, our complicated feelings and prejudices. I watched it for the first time only a few days ago but today I want to watch it again. I'm sure you already know it and love it but if you don't I think you must watch it.



2.  "Crash" przypomniał mi o Stereophonics. Uwielbiam tych chłopaków i ich wyjątkową muzykę. Zawsze mam ciarki gdy słucham "Maybe tommorow" i nie mam pojęcia dlaczego nie są u nas tak popularni jak powinni być.

"Crash" reminded me about Stereophonics. I love these guys and their uncommon music. Always got the shivers while listening "Maybe tommorow" song. And I have no idea why they are not as popular as they should be here in Poland.



 3. "Wonderland" autorstwa Kirsty Mitchell - absolutnie ujmująca sesja fotograficzna poświęcona pamięci jej matki. Wszystko podoba mi się w tych zdjęciach, po prostu obejrzyjcie.

"Wonderland" by Kirsty Mitchell - absolutely stunning photo series created in memory of her mother. I love everything about it, you just have to take a look.


4. Ten pomysł że po prostu super, muszę kiedyś wypróbować.

This idea is sooo inspiring. I need to try it someday.

{source}


5. Uwielbiam te filiżanki i kubki ze sklepu ArtMika 
Wspaniały styl, projekty i kolory. Muszę mieć jedną tylko dla siebie.

I adore these cute cups and mugs from ArtMika. Love the style, designs and colors. I have to buy one just for myself.


6. To śniadanie. Jadłam prawie codziennie w Maju i jest naprawdę przepyszne i przeproste.

 This breakfast. I ate it almost every morning in May and it's easy and super delicious. You have to try it.


7. Linda Welch - niezwykle utalentowana artystka. Trudno mi nawet znaleźć słowa by opisać jak inspirujące są dla mnie jej prace, ale jestem pewna że Wy również je pokochacie.

 Linda Welch - amazingly talented artist. It is hard to me to find the right words to describe how inspiring her works are to me, but I'm sure you will find them inspiring as well.








8. To połączenie kolorów nie pozwoli mi spać spokojnie tego lata :)

This color combo won't let me sleep this summer :)

{source}

9. Kredki akwarelowe - zakochuję się w nich ponownie.

Watercolor crayons - I fell in love with them once again.




10. Borówki - po prostu nie mogę przestać ich jeść. Teraz to mój ulubiony owoc.
O nie! Właśnie zauważyłam, że mi się skończyły! Co robić, co robić?! Nie, ja nie panikuję, po prostu robię się nerwowa :D

Blueberries - I can't stop eat them and as for now this is my favorite fruit.
Omg! I just realized I got no more blueberries! Oh, what to do, what to do?! No, I don't panic I'm just getting nervous :D



I jeszcze jedno: moje urodziny są piątego czerwca i aby je uczcić oraz aby uczcić jeszcze jedno bardzo ważne wydarzenie (nie mogę jeszcze powiedzieć o co chodzi ale obiecuję, że to będzie coś wspaniałego dla każdego z Was) znajdziecie tu coś bardzo specjalnego. Będziecie również mogli wygrać nagrodę i jestem pewna że Wam się spodoba. Więc jeśli chcecie się dobrze bawić to zapraszam w środę :)

And one more thing: My birthday is on June the fifth and to celebrate it and celebrate one more thing (I can't tell you now what it is but be sure it is something awesome for everyone) you will find here something very special, you will also get a chance to win some prize and I'm sure you would love that. So if you want to have some fun visit me next wednesday. :)

Comments

  1. What amazing photographs - thanks for sharing!
    Alison x

    ReplyDelete
  2. All great things. Always such good taste you have. Thanks for sharing. June 5th huh... :)

    ReplyDelete
  3. I love those tea cups and that photo wIth the paper lantern & flower ceiling decor!

    ReplyDelete
  4. Lovely post and beautiful photos. Thanks for sharing! :)

    ReplyDelete
  5. "Crash" kocham, a Stereophonics kiedyś bez końca słuchałam, aż do momentu kiedy poszłam na ich koncert i jakoś... czar prysł. Super muzyka, ale energii gościach ZERO :(

    ReplyDelete
  6. So many wonderful things you have shared here! Linda's work is gorgeous!! I'll try to remember to come here on Wednesday but in case I forget: Happy birthday!! :)

    ReplyDelete
  7. Thank you for the beautiful inspiration !!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts