12/22/2013

Bookmark in pinks {tutorial}

Hello! Today I want to share with you my simple tutorial that I showed in my guest post at CraftingIreland.blogspot.com few days ago.
Witajcie! Dziś chcę Wam pokazać bardzo prosty tutorial, który kilka dni temu został opublikowany w moim gościnnym poście na blogu CraftingIreland.blogspot.com

I will show you how to prepare a handmade bookmark that can be a nice Holiday gift for someone who likes reading books.
The first step is to cut out the base from craft paper and prepare your favorite supplies. Please, try to be as creative as you can and use things like postcards, flyers and pages from magazines.
Zakładka, którą za chwilę zobaczycie, może być bardzo miłym i szybkim świątecznym prezentem dla mola książkowego. 
Pierwszym krokiem będzie wycięcie bazy z papieru kraftowego i przygotowanie ulubionych narzędzi. Postarajcie się być kreatywni i użyjcie pocztówek,wycinków z gazet, ulotek.

1
 
I created a very simple background using pieces of papers and lace. Then I covered everything with a thin layer of white acrylic paint.
 Przygotowałam bardzo łatwe tło używając kawałków papierów i koronki. Potem pokryłam je cienką warstwą białej farby akrylowej.
 
2

The next step (and my favorite to be honest) is adding some colours to our work! I used Silks that you can find in Mixed Media Place store in a wide colour palette. I painted with my fingers as you can see on the picture below. And I can tell you one thing – this is the best way to work with Silks I know, you need to try this :) I just mixed few pink colours on directly my work.
Kolejnym krokiem (i moim ulubionym) było kolorowanie. Użyłam farb Silks, które znajdziecie w Mixed Media Place w bardzo szerokiej palecie kolorystycznej. Malowałam palcami i przyznam, że to mój ulubiony sposób pracy z Silksami, po prostu musicie spróbować. Zmieszałam kilka różowych odcieni bezpośrednio na mojej pracy.

3
 
Then I added some doodling, text from a magazine and splashes of Glimmer Glam. Here is final result:
Dodałam doodling, wycinek z gazety i krople Glimmer Glam. Oto efekt końcowy:

4
{I listen, I look, I think}
5
 
But wait, that's not all! There is something for you - a challenge. And remember that you can win a fabulous prize from Mixed Media Place. Here you'll find all the details about it. Hope you feel inspired and will join us. 
Ale zaraz, to nie koniec! Mam jeszcze coś dla Was - wyzwanie.
 Pamiętajcie, że możecie wygrać cudowną nagrodę od Mixed Media Place.
Tutaj znajdziecie wszystkie szczegóły. Mam nadzieję, że odrobinę zainspirowałam i niebawem zobaczę Wasze zakładki na irlandzkim blogu.

1 comment:

  1. Piękna! Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Czeko!

    ReplyDelete

Blog Archive