Mixed-Media canvas

In the last few weeks I felt I just needed to make work in a different size than I usually do. And so I created this canvas (15"x7") and it looks like I really needed it. I felt free creating once again.
Od kilku tygodni czułam potrzebę zrobienia czegoś w innym formacie niż zwykle. Przygotowałam więc pracę na płycie w formacie 15"x7" i okazało się że naprawdę tego potrzebowałam. Kolejny raz poczułam się wolna dzięki tworzeniu.
 
{click to view big picture}
 I played with textures and colors using my favorite media. You can find there many of Finn's Mechanicals and Prima flowers. The background was created using mostly modeling paste and gel medium. If you have a keen eye for details, you'll see that I also used some cheesecloth, cotton tape and chipboards. To add some color I used sprays with Primary Elements.
Bawiłam się fakturą i kolorami używając ulubionych mediów. Znajdziecie tu mnóstwo Mechanicalsów Finn i kwiatów Primy. Tło stworzyłam głównie przy pomocy pasty strukturalnej i gel medium. Jeżeli macie oko do detali to zauważycie tutaj również gazę, bawełnianą taśmę i chipboardy. Koloru nadały spraye przygotowane z proszków Primary Elements.
 
 
This is the first bigger work I've made during the last few months and I need to tell you that I really had fun. It's good to create something different than usual from time to time.
To moja pierwsza większa praca od kilku miesięcy i muszę przyznać, że dała mi wiele radości. Czasem dobrze jest stworzyć coś odmiennego od pozostałych prac.
 
 
 Supplies from Mixed Media Place:| Użyłam następujących materiałów:


Comments

  1. Cudo! Strasznie mi się podobają te "butelkowe" kolorki ;)

    ReplyDelete
  2. Superancko Ci to wyszło!!!

    ReplyDelete
  3. Cudowna praca...i te kolory!!!
    Ciepło pozdrawiam-Peninia
    http://peniniaart.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. Moje ulubione kolorki:) Praca pełna magicznego klimatu!

    ReplyDelete
  5. wow ! ... this is very nice ! Love it !!!

    ReplyDelete
  6. I really like the size of tis canvas. I've been inspired by elongated canvas's lately and love the texture design and swirls you achieved with the cheesecloth, metal, media and color. The primary elements are fabulous and you can play with so many unique and own designed colors.

    ReplyDelete
  7. It's so beautiful - the shape is great to start with and all your textures are wonderful!
    Alison x

    ReplyDelete
  8. Hey great, this has been an awesome help to me, I have had some really strange annoyances in my personal life recently and it is funny how certain things can really pick you back up or make you look differently on the horrible things and get working on the other things in life. Anyway thank you a lot.

    Cccam Server

    ReplyDelete
  9. yes just began painting again for this same reason!

    ReplyDelete
  10. OMG lovely canvas! Gorgeous texture and colors!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts