{Wordbook 2014} - My January.

It is finally the right time to show you my first tiny page made in my Wordbook. What is Wordbook project?
W końcu nadszedł czas, by pokazać Wam moją pierwszą maleńką pracę w Wordbooku. Czym jest mój Wordbook?



Wordbook 2014 project is something that allows me to create only for myself at least once a month. Just a tiny book with twelve small pieces of papers. At the end of each month I'll create small collage in my Wordbook and share here. It may show my month summary, or only single feeling/need. But there are four important rules. On every page there will be only two words used, one colour and four pieces of papers. And I won't be afraid of making them completely different way than I used to.

I used to think what people would want me to do, what will look good, and sometimes I didn't try new things just because I was afraid that it won't turn out fine. But now I know that the most important is to remember about your own needs. And I will! 
 Na koniec każdego miesiąc stworzę malutki kolaż w moim pamiętniku i pokażę tutaj. Być może będzie przedstawiał podsumowanie miesiąca, a może tylko pojedynczą myśl/potrzebę. Jednakże są cztery zasady według których będę pracowała. Na każdej stronie znajdą się tylko dwa słowa, użyję jednego kolory i nie więcej jak czterech kawałków papieru. I nie będę obawiała się robić tego kompletnie inaczej niż dotychczas.
Zwykłam myśleć o tym, co inni chcieliby zobaczyć, co będzie dobrze wyglądało. Czasem nie próbowałam nowych technik, ponieważ bałam się, że wynik nie będzie najlepszy. Ale teraz wiem, że najważniejsze to pamiętać o swoich potrzebach. I będę!

2 ▶  two words 
0 ▶  no fears
1 ▶  one colour
4 ▶  four pieces of papers
 {Dwa słowa, zero obaw, jeden kolor, cztery kawałki papieru}

 Now maybe a few words about my January. I didn't create a lot this month, but everything I created gave me the real pleasure. That is important to me. I visited Paris and had few lovely days in France teaching some classes. I have read two(!) books, I spend some great time with people who are close to me. But there was also a bit of stress and hard decisions to made. 
I prepared this very simple page in my Wordbook at the end of one very tiring day. Usually I would think only about going to bed, but this time one thing came to my mind: why not try to create this small work when I'm tired? I decided to force myself to make something when I'm in completely different mood than usually while creating. And even if the resulf is not really astonishing I'm feeling very good about it. Because so far I though I can create something fine only when I'm rested, and that this is the only way it can give me the pleasure. It turned out that I was wrong. I tried working different way, and that is what I wanted to achieve. 
Teraz może kilka słów o styczniu. Nie stworzyłam wielu prac, ale wszystkie dały mi prawdziwą przyjemność. To dla mnie ważne. Spędziłam kilka cudownych dni we Francji prowadząc warsztaty i zwiedzając Paryż. Przeczytałam aż dwie(!) książki i spędziłam naprawdę wspaniałe chwile z osobami, które są mi bliskie. Było też niestety trochę stresu i decyzji do podjęcia.
Poniższą malutką stronę w moim Wordbooku przygotowałam na sam koniec pewnego męczącego dnia. Zwykle w takiej sytuacji pomyślałabym tylko o tym by położyć się do łóżka, ale tym razem przyszedł mi do głowy pewien pomysł: a może by tak stworzyć coś gdy jestem zmęczona? Zmusiłam się, by zasiąść przy biurku w zupełnie innym nastroju niż zwykle. I nawet jeśli efekt nie jest wspaniały to czuję się z tym bardzo dobrze. Dotąd wydawało mi się, że mogę pracować tylko gdy jestem wypoczęta i że to jedyny sposób by tworzenie dało mi przyjemność. Okazało się, że byłam w dużym błędzie. Spróbowałam czegoś innego i oto co chciałam osiągnąć.



 So only two words: 
A więc tylko dwa słowa:

Only four pieces of papers:
I tylko cztery kawałki papieru:

And red, because red is the color I'm not using very often. 
I czerwień, bo czerwień jest kolory, którego nie używam zbyt często.

Comments

  1. So beautiful! I love it!

    ReplyDelete
  2. Kasiu! FANTASTYCZNY!!! Niesamowity klimat! Ja na dniach też wrzucę fotki mojego stycznia wg Twoich wytycznych! :-)

    ReplyDelete
  3. love, love this post! your book is perfect!

    ReplyDelete
  4. świetny pomysł na projekt- niezwykłe do niego podejście- no i EFEKT końcowy !

    ReplyDelete
  5. Wyszło super, mega artystycznie... I mean... próbuj tak więcej (ja też zaczęłam żurnalować w tym roku jako "złamanie" nawyków scrapowych) :)

    ReplyDelete
  6. A fantastic idea and I love what you did here!! Great to go with the flow and just create! Stunning!!

    ReplyDelete
  7. Mimo niepewności wyszło bardzo zdecydowanie i wyraziście :)
    Świetnie połączyłaś te 4 kawałeczki w całość :)

    ReplyDelete
  8. So cool... very tempted to make a tiny book like this - thank you for the inspiration!
    Alison x

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts