6/13/2014

Few words about tenderness and Izink tutorial.


 "Tenderness" - I love even the sound of this word. "Tenderness" is the subject of challenge at Mixed Media Place blog that lasts from almost three weeks. Today I realized I didn't show you my work for it, and what's even more important, I totally forgot to share with you my tips how I use Izinks. So here we go! Below is collage in my big art journal. To be honest I'm not very proud of it, but it was one of my first times in this big book so I think I'm excused. As you probably already noticed I'm not the one who is always happy with the final effect, but there is something good in it. I still feel that I need to learn a lot and that is something that keeps me trying new things.
"Czułość" - uwielbiam nawet brzmienie tego słowa. Nieważne czy po polsku, czy w innym języku. "Czułość" jest tematem kolejnego wyzwania na blogu Mixed Media Place, które trwa już prawie od trzech tygodni. Dziś zorientowałam się, że nie pokazałam Wam jeszcze swojej pracy, a co ważniejsze zupełnie zapomniałam o podzieleniu się swoim sposobem na używanie tuszów Izinks. No to lecimy!
Poniżej moja praca w dużym art journalu. Jeśli mam być szczera to nie jestem fanką tego efektu, ale był to jeden z pierwszych razy w tym olbrzymie, więc myślę że mam dobrą wymówkę. Jak pewnie już zauważyliście, nie zawsze jestem dumna ze swoich prac, ale jest w tym też coś dobrego. Dzięki temu wciąż czuję, że wiele muszę się nauczyć i przez to próbuję stale nowych rzeczy.

{text: I'm am the crossword of my tenderness, the scent of my troubles, fantasy about gentelness}

And now few words about Izinks that are a perfect acrylic pigment ink. Here is how I used on my page:
I kilka słów o mojej robocie z Izinkami, które są wprost idealnymi tuszami pigmentowymi. Oto jak użyłam ich w powyższej pracy:

 I squeezed a lot of white acrylic paint on my plate, and then added few drops of Izink. Please, be careful with ink, they all has a lot of pigment. So if you want to get very light pink for example, add only one small drop of Izink to you white paint.
Wycisnęłam sporo białej farby akrylowej na talerzyk i dodałam kilka kroplek Izinka. Bądźcie ostrożni, bo tusze mają w sobie bardzo dużo pigmentu. Jeżeli chcecie więc uzyskać bardzo jasny róż, dodajcie zaledwie jedną malutką kroplę tuszu do białej farby.

Mix it all with you palette knife. I simply LOVE it's color.
Czas wszystko zmieszać szpachelką. Po prostu uwielbiam ten kolor.

 Now just grab your roller (or another tool - experiment!) and have fun.
Teraz po prostu czas złapać za wałek (lub inne narzędzie - eksperymentujemy!) i dobrze się bawić.


Maybe add few drops more directly on papers and then roll again? Why not!
Może dodaj kilka kropelek tuszu prosto na kartkę? Dlaczego nie!

I really like having fun that way. I hope you will try to. There is so many possibilities!
Uwielbiam taką pracę. Może Wy też spróbujecie? Jest tyle możliwości...



Supplies from Mixed Media Place:





2 comments:

  1. Amazing page - and lots of inspiration, thank you.
    Alison x

    ReplyDelete
  2. So absolutely love this Kasia!! Love the ink in acrylic too- thanks for explaining your process!

    ReplyDelete

Blog Archive